מנחה: שלומי אדר ראש אגף אבטחה וחירום לשעבר, בוגר Homeland Security USA, מומחה בינלאומי לאירועי פתע רבי נפגעים

מרכז הכנסים, מלון קראון פלאזה תל אביב, 18/03/2024

08:30
קליטה, רישום וכיבוד קל
09:00
אבני הדרך להפעלת צוותי ומפעלים לתגובת חירום

מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר, ומלחמת חרבות ברזל שבאה בעקבותיה, הובילו לאיומים ברחבי הארץ הדורשים מוכנות מוגברת לחירום. ההרצאה תציג שני תהליכים מרכזיים לשיפור יכולות התגובה:

1. סטנדרטים חדשים לסכסוכים ממושכים, מתן כלים מעשיים להגנה על אנשים, מוחות ורכוש. זה כולל הכשרת אזרחים, בעלי תפקידים וצוותי חירום בעסקים ובארגונים.

2. לאפשר המשך פעילות עסקית בשעת חירום על ידי הקמת היתרי "עסק חיוני". זה יאפשר לארגוני מפתח להישאר פעילים גם אם חלק גדול מהמדינה ייסגר.

שלומי אדר, הוא מומחה בינלאומי לתגובת חירום ותכנון המשכיות עסקית, לאחר שייעץ לארגונים ברחבי העולם במהלך 25 שנות הקריירה שלו. כבוגר האקדמיה לביטחון פנים וכראש מחלקת אבטחה לשעבר, הוא ישתף מודלים עכשוויים של שיטות עבודה מומלצות למוכנות לשעת חירום.

מרצה: שלומי אדר ראש אגף אבטחה וחירום לשעבר, בוגר Homeland Security USA, מומחה בינלאומי לאירועי פתע רבי נפגעים

10:00
ארוחת בוקר ומפגשי נטוורקינג
10:30
ניבוי, מניעה, התאוששות: מפתחות לניהול סיכונים אפקטיבי

ניהול סיכונים נכון הוא מפתח להישרדות והצלחה של ארגון בעידן משתנה ומלא אתגרים. בהרצאה מרתקת זו נחשף לתובנות וכלים מעשיים לניהול סיכונים מוצלח מפי מומחית מהשורה הראשונה, עו"ד רונית קריספין. נלמד כיצד לזהות ולנתח סיכונים, לבצע פעולות מניעה יעילות ולפתח יכולות התאוששות לקראת הבלתי צפוי. אל תחמיצו הזדמנות לרכוש כלים מעשיים שיסייעו לארגונכם לשרוד ולשגשג.

מרצה: עו"ד רונית קריספין, מנהלת הסיכונים של כל חדרי המחשב של אינטל בעולם, יועצת לסיכוני IT בכירה בפירמת הייעוץ E&Y וברשות להגנת הפרטיות לשעבר. כיום, בעלים של Prive IT המספקת שירותי הגנת מידע ופרטיות לחברות מובילות במשק

11:15
לא ליפול בפח: מיפוי הכשלים הנפוצים בניהול משברים ודרכים להימנע מהם

בהרצאה מרתקת זו ניחשף למחקר מקיף של תרגילי הנהלה בתחום החירום, המזהה את הכשלים השכיחים ביותר בניהול מצבי משבר. נבין את הגורמים לכשלים אלה ונקבל כלים מעשיים למניעתם. המומחה לניהול משברים בכיר, ניר בראון, ישתף בתובנות מניסיונו העשיר ביחידה 8200 ובמשרד ראש הממשלה. אל תחמיצו הזדמנות ללמוד כיצד להתכונן ולהגיב למשברים בצורה מיטבית.

מרצה: ניר בראון, מומחה בבניית תוכניות להמשכיות עסקית ולהתמודדות עם מצבי משבר, שותף וראש חטיבת המשכיות עסקית וחוסן ארגוני בחברת אלמנטס, שירת למעלה מ-30 שנה ביחידה 8200 ובמשרד ראש הממשלה

12:15
מבינה מלאכותית לחוכמה אנושית: מינוף AI לקבלת החלטות במצבי חירום ובאירועי קיצון

כיצד ניתן למנף את כוחה של הבינה המלאכותית כדי לקבל החלטות טובות יותר במצבי סיכון וחירום? בהרצאה מרתקת זו תלמדו מפי מיכל זיגלמן, פיזיקאית, ממחית לאסטרטגיה, חדשנות וקבלת החלטות בתנאי מורכבות ואי ודאות, כיצד ליישם AI באופן אפקטיבי בארגונכם. נבין כיצד AI משדרגת ניתוח סיכונים, כיצד היא מסייעת בזיהוי מוקדם של איומים וכיצד ניתן לשלבה בתהליכי קבלת החלטות בחירום ובמצבי לחץ.

תקבלו תובנות מעשיות שיעזרו לארגונכם לפעול ביעילות ובחוכמה גם כשהלחץ בשיאו.

מרצה: מיכל זיגלמן, פיזיקאית, ממחית לאסטרטגיה, חדשנות וקבלת החלטות בתנאי מורכבות ואי ודאות, מייסדת ומנכ"ל Duality

13:00
לשמור על ראש צלול בסערה: מודל מעש"ה לחוסן ותפקוד במצבי לחץ

בהרצאה זו נחשף למודל המבוסס על מחקרים בתחום הנוירופסיכולוגיה, אשר נועד לשמר תפקוד וחוסן נפשי במצבי חירום. נלמד על עקרונות המודל שפותח על ידי ד"ר משה פרחי, מומחה בעל שם עולמי בתחום הטראומה והחוסן.

המודל מדגיש פעילות, שיחה קונקרטית והפחתת פאסיביות ומספק כלים מעשיים להתמודדות עם לחץ ושמירה על רצף תפקודי. תובנות וטכניקות קריטיות לכל ארגון המתמודד עם מצבי חירום.

מרצה: ד"ר משה פרחי, מייסד וראש מסלול לימודי חוץ, טראומה וחוסן בחוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי, יו"ר מייסד של המרכז הבינ"ל לחוסן תפקודי - ICFR

13:45
ארוחת צהריים חוויתית במסעדת המלון
14:30
תכנון והמשכיות עסקית מיטבית בעת התרחשות מתארי חירום

פגיעה ברציפות התפקודית של ארגון במתארי חירום שונים אפשרית כתוצאה מהתרחשות שיבושים במנעד רחב של תחומים: פגיעה פיסית באתר של החברה, זמינות כוח אדם, זמינות תשומות חיצוניות, שינוי בביקושים לשירותי החברה.

ברקע התמונה הרחבה של שיבושים אפשריים במתארי חירום שונים, ימקד הדיון בתהליכים והשפעתם על ההמשכיות העסקית של הארגון.

מרצה: דודי קליין, מנהל תחום המשכיות עסקית וחקר ביצועים, Aviv AMCG
לשעבר ראש ענף במרכז לניתוח מערכות באג”ת/מנת”מ בצה”ל, בדרגת סא”ל

15:15
מוכנים לבלתי צפוי: כיצד להתמודד עם סיכוני אקלים ותקריות טכנולוגיות

האקלים משתנה והטכנולוגיה מתפתחת - כיצד עלינו להיערך לסיכונים חדשים ובלתי צפויים הניצבים בפני התעשייה? בהרצאה זו נקבל תובנות וכלים מעשיים ממומחה מוביל בתחום ניהול סיכונים, ד"ר אלכס כהן, על מנת להתכונן ולהגיב לאיומים עתידיים כמו משבר האקלים ותקריות טכנולוגיות. נלמד לבצע ניהול סיכונים יעיל, לפתח תרחישי ייחוס ותוכניות פעולה להמשכיות עסקית. תובנות מפתח לעמידות וחוסן תפעולי.

מרצה: ד"ר אלכס כהן, מומחה להתמודדות עם תקלות, תקריות ושרידות עסקית, מנכ"ל הזמט להנדסת סיכונים ולייעוץ בתחומי סביבה ובטיחות

16:00
סיום הכנס, חלוקת תעודות ושי אישי